דיני המשפחה – המדריך שלך להבנת דיני המשפחה

בלוג עורכי דין, פלילי, גירושין ומשפחה  > דיני משפחה >  דיני המשפחה – המדריך שלך להבנת דיני המשפחה
0 Comments
דיני משפחה

דיני המשפחה הם חלק חשוב מאוד במערכת המשפט שלנו. היא עוסקת בכל הסוגיות הקשורות למשפחה בנוגע לאיגודים אזרחיים, אימוץ, לגיטימציה של ילדים, פירוק וביטול. חוק המשפחה עוסק בעיקרו בעניינים אזרחיים המשפיעים על בני הבית ככלל. היא עוסקת גם בנושאים כגון נישואין, גירושין, לידה ואימוץ, וכן בלגיטימיות של ילדים. זה אולי נראה מאוד מבלבל להבין בהתחלה. אם אתה זקוק לעזרה, צור קשר עם עורך הדין המקומי שלך.

יש שני צדדים לנישואים: הבעל והאישה. בגירושין, יש שתי מסיבות, האישה והבעל. בחוק הגירושין יש פרטים שונים כמו איזו צורה של גירושין מתרחשת ומי מקבל משמורת על ילדים במהלך גירושין. להיבטים השונים של הנישואין והגירושין יש גם פרטים משפטיים.

ישנם מספר חוקים בארצות ־ הברית הקשורים למשפחה, העוסקים בנישואין וגירושין. ניתן לחלק את החוקים האלה לשתי קבוצות: אזרחית ופלילית. חוקי האזרחות הם חוקים הנוגעים לחיי משפחה רגילים, כלומר גירושין, גירושין, סכסוכים משפחתיים, משמורת ילדים, חלוקת רכוש וירושה הם כולם חוקים אזרחיים.

חוקים פליליים הם החוקים הנוגעים לפשעים. יש להם אלמנטים שונים כמו סמכות שיפוט, עונשים וגיל של סמכות. ניתן להתגרש גם אם ביצעו פשע נגד המדינה, בתנאי שהפשע אינו קשור לחוקי מדינה אחרת. זה אומר, שאם אדם מתחתן בקליפורניה והופך לאזרח טקסס, אז אחרי שהתגרש בטקסס, החוק בקליפורניה ימשיך לחול.

במדינות מסוימות כמו טנסי, גירושין לא יקנו לבן הזוג לשעבר ירושה כלשהי. הדבר נבע מחוק ישן שאמר שרק אחד מבני הזוג יכול לרשת את הירושה אם בן הזוג שהתגרש היה בצבא. מסיבה זו רבים מנסים להימנע מנישואין על ־ ידי גירושין.

רוב דיני המשפחה עוסקים בעניינים אזרחיים ובעניינים פליליים. זוג יכול להתחתן מסיבות אזרחיות ואז להגיש בקשה לגירושין כשהמצב ישתבש. גירושין נחשבים גם מתורבתים. דיני משפחה יקבעו מי יקבל מה אם יש סכסוך משפחתי על רכוש, משמורת על ילדים או כספים. אף על פי שבני זוג התחתנו למען המשפחה, האיחוד האזרחי נחשב לאזרחי ולכן החוקים חלים עליו.

גירושין הם לא תהליך קל. בית המשפט יבקש עדים, מוצגים ולפעמים ראיונות פרטיים. כל זה יהיה תלוי במקרה. פעמים רבות משפחה תנסה להימנע מגירושין ככל האפשר, במיוחד אם יש לה ילדים. הליכי גירושין יכולים להיות ארוכים מאוד כי כל מקרה הוא שונה.

משפחה יכולה לאמץ ילד חורג לאחר גירושו. האימוץ נחשב לחוקי, אך הוא ידרוש את אישור בית המשפט. משפחות אומנות יכולות לאמץ ילד אם הם לא יכולים להרשות זאת לעצמם או שהילד ייפגע מאימוץ. אימוץ הוא לעתים קרובות חוקי, אבל רק אחרי דיני המשפחה עשה את החלטתם.

ישנן אפשרויות רבות עבור הילד לחיות עם הורה אחד או עם שני הוריו לאחר הגירושין. במקרים מסוימים הילד יגור עם ההורה השני, ובאחרים הילד יגור עם המטפל העיקרי. אם לילד יש צרכים מיוחדים, עליו לברר מה הן הדרישות הללו. בבתי משפט מסוימים יש העדפה לאיזה הורה יחיה הילד.

דבר נוסף שאתה ודאי מודע לו כשאתה מתכונן להתחתן הוא דיני המשפחה בנוגע לילדיך העתידיים. יש משפחות המגבילות את הקשר של הילדים עם הוריהם לאחר תקופה מסוימת. יש חוקי משפחה האוסרים על אימוץ ילדים לפני גיל 18. דיני המשפחה גם קובעים שעליך לאפשר לילדיך להישאר בבית כאשר אתה הופך להורה. חשוב מאוד שתוודא שאתה מבין לגמרי את הדברים האלה לפני שאתה מתחתן.

חשוב לחקור את החוק בנוגע לבן הזוג כאשר אתה חוקר את דיני המשפחה. יש הרבה דיני משפחה שחלים על כל מדינה. ודא שאתה בודק את כל החוקים רלוונטיים למדינה שבה אתה מתחתן. אולי תרצה גם לערוך מחקר קטן כדי לבדוק אם יש דיני משפחה הנוגעים לחתן או לכלה שאינך מודע להם. פעמים רבות, דיני משפחה אלה יכולים להשפיע על היכולת שלך להתחתן. אם אתה נתקל בבעיות עם הארוס שלך, אז אתה בהחלט רוצה לוודא שאתה מודע היטב של כל וכל דיני המשפחה לגבי מערכת היחסים שלך. הדבר יעזור לך לקבל את ההחלטה הטובה ביותר אם אתה רוצה להתחתן או לא, וגם יאפשר לך ולמשפחתך להכיר בכך כחוק. ‏