סקירה קצרה של משמורת ילדים

בלוג עורכי דין, פלילי, גירושין ומשפחה  > גירושין >  סקירה קצרה של משמורת ילדים
0 Comments
משמורת ילדים

לשתי הבחנות עיקריות בחוקי המשמורת יש השלכות חשובות כאשר הגיע הזמן להחליט מי יקבל משמורת על ילד. ראשית, משמורת בלעדית היא כאשר להורה אחד יש זכויות וזכויות בלעדיות לטפל בילדים. משמורת משותפת היא המקום שבו לשני ההורים יש את הזכויות והזכויות לטפל בילדים. אם המצב מתאים לילדים, משמורת משותפת תוענק לשני ההורים ברוב המדינות. אבל במקרים מסוימים, בית המשפט עשוי בסופו של דבר להעניק משמורת בלעדית להורה זה או אחר. אם תינתן משמורת בלעדית, על ההורים לארגן הסדר שיועיל לילדים.

משמורת משותפת מועדפת ברוב המקרים כי זה ההסדר הטוב ביותר לילדים. היא מאפשרת להורים לבלות יותר זמן ביחד ומאפשרת להם לקבל את התמיכה הדרושה להם. משמורת משותפת היא ההסדר המועדף בחוק משמורת על ילדים. טובת הילדים היא בדרך כלל הגורם המכריע בבית המשפט לענייני משפחה.

אם אתה עובר גירושין, הסדר משמורת משותף יכול לעזור לך להימנע מהליך התדיינות ממושך. אולי כדאי לך לשקול מקבל עורך דין לייצג את שני ההורים בתחילת הליכי תכנית ההורות כך שהליך בית המשפט לא לגרור הלאה. אם אחד ההורים מאמין שהוא מתעלל, סביר להניח שהשופט יורה על משמורת פיזית בלעדית. השופט יכול להורות להורה השני לשלם מזונות ולהשתתף בטיפול או בפעילויות שיקום אחרות.

אם האם רוצה משמורת, משמורת משותפת יכולה להיות גם האב וגם הילדים יורשו לבלות זמן רב יחד. אם אחד מההורים אינו כשיר, בית המשפט יעניק את המשמורת להורה. ישנם מקרים שבהם משמורת בלעדית ניתנת להורה אחד, אך האב ממשיך לבקר בבית. בית המשפט יכול למנוע משמורת על הורה שאינו כשיר נפשית. אם ניתנת משמורת בלעדית להורה אחד, מעודדים את ההורים ליישר את ההדורים.

משמורת משותפת משמעה שלשני ההורים זכויות חוקיות ואחריות שוות. משמורת פיזית משותפת היא כאשר הילדים מבלים זמן רב עם שני ההורים. לשני ההורים יש גישה שווה לבית הספר ולמתקנים הקהילתיים אם הם מקבלים משמורת משותפת. שני ההורים צפויים לציית לצווי המשמורת ולייעץ לבית המשפט אם הם מאמינים שהמיקום מזיק לילדים. משמורת משותפת מאפשרת לשני ההורים לקבל החלטות בנוגע לילדים.

משמורת יכולה להיות מוגדרת כדברים שונים לאנשים שונים. משמורת מתייחסת לזכות החוקית שהורים צריכים לקבל החלטות בנוגע לילדים. לאחר חקירה ושימוע בנוגע לרווחת הילדים, השופט יקבע את המשמורת המשפטית. השופט רשאי להעניק משמורת משפטית משותפת או משמורת חוקית בלעדית. במקרה של גירושין שבו שני ההורים רשומים כצדדים לגירושין, לוח הזמנים של המשמורת והביקור ייקבעו על ידי הסכם משמורת בבית משפט למשמורת.

כאשר ההורים מחליטים על משמורת, יש להביא בחשבון גורמים רבים. הגורם החשוב ביותר בהחלטה הוא מיקום הילדים. גורם חשוב נוסף הוא הרצון של ההורים להתרועע עם הילדים תדיר ומתמשך. העדפת הילד/ילדים היא גורם חשוב נוסף בהחלטות המשמורת. המאמר העיקרי בנושא משמורת ילדים הוא ”מתי יש להורה משמורת חוקית על ילדו?” מאמר זה דן בקצרה בגורמים ובשיקולים העיקריים הדרושים לקביעת המשמורת.

סקירה קצרה זו נוגעת רק בכמה נושאים הקשורים למשמורת. אף ־ על ־ פי שהוא אינו מטפל בכל הנושאים, הוא יכול לעזור לך להבין כמה מהחשובים ביותר. סקירה זו לא נועדה לשמש לייעוץ משפטי או כהשוואה בין משמורת בלעדית להסדרי משמורת פיזיים משותפים. נושאים אלה מכוסים בפירוט רב יותר במאמרים הנוגעים בדבר. עו "ד לדיני משפחה המנוסה בתחום זה של החוק יכול לעזור לך להחליט איזה הסדר יתאים ביותר לצרכיו של ילדך. חשוב לקבל את הייעוץ המשפטי הטוב ביותר לנסיבות הספציפיות שלך.